De invloed van ouderbetrokkenheid op de schoolprestaties van leerlingen
-
Auteur
Inge van der Heul -
Publicatiedatum
01-10-2020 -
Drukkerij
-
Achtergrond informatie
Inge's onderzoek betreft het effect van ouderbetrokkenheid op de ontwikkeling in taal- en rekenvaardigheid van kinderen in het basis- en voortgezet onderwijs. Uit het proefschrift blijkt dat de werking van ouderbetrokkenheid ingewikkelder lijkt dan gangbare wetenschappelijke theorieën suggereren. Ouderbetrokkenheid werkt ook voor basisschoolleerlingen anders dan voor middelbare scholieren. Ten slotte blijkt dat demografische kenmerken van ouders, zoals het opleidingsniveau en de taal die ze thuis met hun kinderen spreken, het effect van betrokkenheid op schoolprestaties kunnen beïnvloeden.
Uitvoering
Ze had een voorkeur voor een hand-getekende stijl met een afgezwakt kleurenpalet ("Geen rood aub"). Dus voor deze omslagillustratie kon ik terug naar de 'echte tekentafel'. -
Boekconcept
Jesse Haaksman. Voor elk hoofdstuk van dit forse proefschrift is een nieuwe illustratie met de hand getekend en daarna gedigitaliseerd. Ook is het layout-voorstel voor de eerste pagina van elk hoofdstuk gemaakt. Deze zijn vervolgens door Jesse overgenomen in de layout. -
Bijzonderheden
De hoofdstukpagina's van deze dissertatie zijn in kleur gedrukt
Afwerking: De cover is voorzien van een matte finish.
-
Testimonial auteur
Je hebt een heel mooi symbool ontworpen voor ouderbetrokkenheid in relatie tot het onderwijs van kinderen. De plaatjes bij de hoofdstukken geven de verschillende facetten mooi weer. Ik ben erg blij met je advies over papierkleur en kenmerken, waardoor het echt een boek is geworden dat prettig leest! Inge van der Heul